tisdag 6 januari 2015

TRETTONDAGSRACET XC

Foto Johan N. GT in action på trettondagsrejset 2015.
Första klubbracet 2015 blev traditionsenligt Trettondagsracet. Det var vackert väder. Ganska så kyligt men perfekt underlag då det var hårt i backen med torrt och snabbt före. Stefan hade fixat till en riktig rolig variant av banan som var relativt lättkörd men med ganska många höjdmeter.
Vi var 9 st ckn:are till start. Flest varv på en timme var det som gällde. Stefan tog starten och jag följde närmast. Efter ett varv gick Johan upp i täten och jag valde att följa Johan. Men Johan krokna ganska fort så efter ett tag gick jag upp i täten och det blev Stefan som jagade mig närmast.
Jag fick in bra flyt och körde helt ok uppför.
Jag är riktigt nöjd med 930 cykeln som passar min körning alldeles utmärkt. Jag är ju en diselcyklist och är rätt hyfsad på att hålla hög grundfart. Med 930 hojen tycker jag att jag får upp ännu bättre grundfart då hojen flyter fram över ojämnheterna och lite bättre fäste i de stora hjulen gör att man kan köra lite, lite fortare i kurvorna. Det gör att jag kör lite, lite fortare överallt tycker jag även fast det kanske bara är hundradelar här och där så blir det ju till sekunder ju längre man kör.
Min tid idag blev 59:20 min. På den tiden hann jag 14 varv på den ca 1,4 km roliga banan. Min snitt fart var ca 4:22 min per varv.
Riktigt nöjd med dagens körning då de passen jag kört innan känts tunga och tråkiga. Men idag var det riktigt skoj igen :.))

Imorgon blir det trainer träning för att slippa frysa lite en dag :.)