fredag 16 januari 2015

KÄMPA KÄMPA


Det blir många pass under vintern i cykelboden. Vissa perioder mer än andra. Just nu är det en period då nästan all träning är trainerträning då det är så himla isigt, slaskigt och moddigt. På våran väg är det till och med svårt att ta sig fram med bilen just nu.
Körde ett extra trainerpass idag då jag är hemma med Simon. Flickorna är på teater i stockholm :.)
Idag gick det tungt igen. Jag körde mot min andra bästa tid i Passo del Gavia- del 2 stigningen men blev 1.30 min efter. Benen sa ifrån och pulsen sluta stiga strax ovanför 160. Lite sliten för tillfället men det är en bra period att vara lite sliten på.

Får se hur jag gör med helgens träning. Känns som om ett alpe d huez race imorgon slutar med en medeltid upp. Så eventuellt kör jag lite distans på trainern istället imorgon och hoppas på att Stefan hittar en ok mtb bana att rejsa på till söndag :.)