tisdag 13 oktober 2015

EGENTLIGEN STRUNTAR JAG I DET MEN ÄNDÅ

Nu är det lite segt faktiskt. Hela familjen är lite småförkylda. Inge värre grejer men tillräckligt för att man inte ska orka något vidare. Jag har varit grymt trött och somnat på luncherna och i somnat i soffan på kvällarna. Hade vilodag igår men idag så cykla jag till och från jobbet, samt lite bål träning och när jag kom hem så satte jag mig på trainern och försökte köra ett lugnare 4*4 min pass mest för den uppåtgående viktens skull. Jag höll igen en del på första men blev ändå sliten till andra och tredje så jag knappt orka hålla mig över 300 watt. Det blev bara 3 st 4:or innan jag rulla ned och gick in och åt middag istället. Nu på kvällen så är jag rätt snorig och nysig! Känns sisådär!
........
Bilden har inget med Norrtälje att göra. Tyckte den passa bra bara... :-)

......Egentligen struntar jag i det men ändå:
Läste lite i Norrtälje tidningen på jobbet idag att det ska byggas jädrar annamma i Norrtälje den närmsta framtiden. Har ju byggts rätt ordentligt de sista 5 åren men det räcker tydligen inte.... in i kaklet ska det byggas!!! 
Verkar tydligen finnas hur mycket penning starka som helst som ska flytta till Norrtälje då det är flera tusen bostäder som ska byggas på flera ställen runt om i staden. Fina promenad stråk och fina vyer ska bytas ut mot grävskopor, betong och asfalt. Fast såklart med tiden så görs det nya promenadstråk och nya vyer så det är väl egentligen inte så farligt i långa loppet.
Men bostäderna de bygger är inte direkt billiga mätt i en vanlig arbetares plånbok och att vara ung och hitta en bostad till ett juste pris är rätt omöjligt om du inte har penning starka föräldrar.

Nu som sagt så struntar jag egentligen i hur lite eller mycket de byggs bostäder eller affärscentrum. Det jag dock retar mig i denna stad är att det inte görs tillräckligt för framkomligheten för verken gående eller cyklister. Innan det byggs så borde vägarna för motorfordon, cyklande och gående ses över betydligt, betydligt bättre.  
Främst så skulle många fler cykel och gångvägar behövas precis överallt i denna stad och till en bit utanför staden. (Utom på strandvägen i Kvisthamra där det är minst trafik i hela staden).
Där det korsas över större vägar skulle planskilda övergångar behöva göras. Detta skulle ju göra att fler skulle lämna bilen hemma och ta sig fram som gående eller cyklist. Det är långsiktigt tänkande och skapande. Men kanske inte snabba cash i fickan som dagens styrande ser som främsta mål.