tisdag 27 oktober 2015

JOBBIGARE ÄN JOBB

Att vara ledig med barnen är banne mig jobbigare än att jobba. Inte fysiskt men psykiskt! Mitt psyke är byggt att hålla en linje - rakt framåt inte så många upps and downs som det lätt blir med barn. Ena sekunden gråt andra sekunden skratt! Det där blixtrande humörväxlingarna är inte något jag trivs med och det tar på krafterna. Nog därför jag har haft ont i käken den sista tiden. Man biter ihop lite för mycket.

Jag var helt slut igår kväll efter att strävat mot någon slags ordning i all oordning. Rasa i sängen före 21:00 igår. Sov som en stock och idag påt igen. 
En fördel att vara hemma är dock att man kan träna på fm och det passar mig bättre än träna på eftm/kväll. 
Träningen blev på trainern igen och jag körde 4*4 minutare. Första intervallen gick bra men sen sjönk watten rejält och det blev mer att överleva och inte rasa för mycket. 

Imorgon så visar smhi strålande höstväder och planen är att köra 1 timme på XC banan här hemma.