lördag 17 oktober 2015

ISSJÖCROSSEN

Väldigt rå och kylig morgon med tät dimma men förutom det så var/blev vädret strålande till sist. Solen titta fram efter loppet.
Issjöbanan visade upp sig från sin finaste och torraste sida och det var verkligen ett snabbt före idag.
Vi var 7 st startande och det blev fullt ös direkt från start då körtiden är bara dryga 30 min. Anders tog starten och på denna bana får man inte släppa iväg honom då det är hans hemma bana. Det har jag koll på sedan tidigare år. Så jag var på tå och gick om Johan tidigt för att komma in på hjulet på Anders. Det gick bra efter ca 2 varv och sen satt jag bra där några varv och hämta andan något.

 När halva rejs tiden gått så satte jag in en rejäl stöt där det är lite singeltrack och lite ruffigare. Jag fick snabbt en liten lucka men kände att det tog på krafterna.
Plötsligt i en kurva gick jag på lite väl hårt och krängde av tubdäcket i bak. Det tog tvärstopp!!! Sån tur var så kunde jag kränga på däcket igen med fingrarna och fortsätta men jag tappa någon minut där och att köra in den tiden på Anders denna dag gick ju inte.
Jag försökte till en början att gå på hårt men lite rädd att kränga igen och lite trötthet gjorde att vi körde rätt jämt. Mot slutet rann hoppet och kraften ut och farten sjönk ganska rejält så jag tappa ganska mycket tid då. Jag behöll iallafall andra platsen in till mål så får vara nöjd med det. Men det sved ändå att inte kunna fightas ända fram.
Får väl oxå skylla mig själv lite då jag inte limmat om däcken på ca 2 år. Hade det oxå inte varit så snabbt före och bra fäste hade jag nog inte krängt däcket heller. Bara att limma om och ta nya tag på nästa cx rejs om 2 veckor då är det mellingeholms banan och den passar mig lite bättre även fast jag tycker Anders bana är den roligaste och bästa cx banan på ckn cx serien.

Resultat Issjöcrossen.
1 Anders 34.50min
2 Gunnar 36.35
3 Stefan 37.43
4 Johan
5 Irma
6 Freddie
7 Daniel J