lördag 3 oktober 2015

VISTA XC

Foto: Mattias Thorell. Vista XC. Gunnar T in action.
Så var det äntligen dax för Vista XC. Sveriges äldsta Mtb Xc lopp och på en av Sveriges roligaste Xc banor.
Idag var banan extra skoj då den var torr och snabb. Några små justeringar på banan med en extra backe, några coola doseringar och ett häftigt ramp hopp gjorde banans pricken på i:et. Riktig skojig bana!!!... Samt ett bra arrangemang som alltid på Västgötacupen!!

Jag och Stefan dundra de 35 milen söderut på tidiga morgonen och hann i tid för att testa banan ett varv och hämta nr-lappen.
Sen var det start!!!
Jag var osäker på formen då jag varit krasslig förra veckan och bara tränat en vecka ordentligt efter sjukan. Tog 2 extra vilodagar före detta race för att vara pigg i benen och det funka!
Jag hängde med bra och tog det lite easy till en början och körde lite avvaktande det 1:a varvet och lät de andra bestämma tempot. Men i början på andra varvet så gick jag ifatt Magnus P som ledde och efter han dragit i långbacken så gick jag om vid toppen och höjde tempot något. Blev snabbt själv i täten och sen rulla det på bra med bra flow och bra ben. Riktig rolig dag för mig på Vista banan och nöjd och glad.

Imorgon kör jag Sixtensloppet i Knivsta. Får hoppas jag är lika pigg då :-)


Foto: Mattias Thorell. Vista XC. Gunnar T in action.