söndag 28 januari 2018

GRÅ DIMMA SVEPER IN

Hade sett fram emot lite minusgrader och torr fin is på morgonqvisten men istället var det +2 grader och regn. Riktigt misär väder. Tur vi körde distans igår tänkte man högt...
Så dagens träning blev först storstädning här hemma sedan var jag ändå lite taggad på att rejsa lite så jag körde mot mig själv uppför alpe d hues stigningen på trainern. Hängde med bra i 20 min sen plötsligt tröt kraften i benen och jag börja sacka. På slutet var det inte många watt kvar i benen så jag blev slagen  av mig själv med över 4 min idag. Inget kul!! 👀
Efter en sen lunch så prova Iza och jag åka lite skridskor på den blöta isen och det var faktiskt fantastiskt bra. Spegelblankt och lättåkt förutom att det bitvis var rätt mycket vatten på isen. Vi körde länge. Ända in i tills skymningen gick över till mörker och det var fantastiskt mystiskt, dimmigt och vackert ute på isen. Ett skönt avslut på en sämre träningsdsg🙂😊