måndag 8 januari 2018

VIKTIGASTE MÅLET 2018

Datumet för 2018 års viktigaste mål fick jag reda på idag.
Det är master VM i Andorra.
Jag kommer fightas om medaljerna den 17 juli kl 15:00. Anmälan öppnar på onsdag så är det bara att anmäla sig snabbt så kanske man får en bra start position.
Det är nämligen så att efter fjolårets VM medaljörer och årets nations mästare så väljs de som anmält sig först. Åtminstone så är det så det ska gå till har jag hört🙂 Vet inte om det stämmer då jag varit snabb på anmälan de två sista åren men fått stått rätt långt bak. Får se till att ta medalj i år så man slipper oroa sig för startpositionen nästa år👍

Master VM går i Andorra/Vallnord och är i stort sett samma bana som eliten kör Världscupen på några dagar innan master. Jag har tävlat på banan några gånger nu och gillar banan skarpt då den är lagom teknisk och är stentuff uppför.
Höghöjd är det oxå så gäller verkligen att pricka in toppform. Det fick jag lära mig förra året då jag var i kass form och ändå körde loppet och det var förtvivlat jobbigt!! Knappt jag tog mig cyklandes runt banan så då var inte banan kul.
Ser verkligen fram emot årets race men en stor portion revangelusta🙂🚴