söndag 14 januari 2018

MYCKET IS TID

En dag till med mycket is tid. På morgonqvisten montera jag på stavarna på hojen och packa en rygga med skrdskorna. Sedan rullade jag på mtb hojen en förlängd tur till lännakyrka. Den förlängda turen innehöll cykling på kyrksjön, lommaren och Lännasjön. Rolig och annorlunda väg till kyrkan. Väl framme mötte jag upp Stefan L, Sören H och Anders S och vi körde långfärdskridskor runt lännasjön. Superfin is och riktigt härlig körning och massor av skridskoåkare. Sedan cykling hem för lunch. 

På eftm blev det flera timmar istid med Simon med klubba, turåkning och snowracer på isen. Vid skymningen anslöt Irmis och då kunde jag gasa på ett varv själv runt kyrksjön oxå. Gäller att passa på när isarna är så bra!! Ska väl bli snö mitt i veckan säger smhi och då är det finito med skridskoisen för denna gång. 

En mycket bra träningshelg blev det så imorgon är man full laddad med positiv energi inför jobbet och även skönt med en vilodag för kroppen.