onsdag 17 januari 2018

PLÖTLIGT VINTER

Så blev det plötsligt riktig vinter!!

Igår var jag ledig för att jag ska jobba på lördag och då rejsa jag på en perfekt hård, snabb barmarksbana här hemma och satte varvrekord och blev KINGEN även på 6 varv som jag brukar köra som rejs.
Var så nöjd att jag körde ett trainer pass i bergen igårkväll som lite bonus😊

Sen kom stormen och snön. Så idag när man vakna var det ca 15 cm fluffig drivsnö. Det är en hal snö utan bärkraft. Det var ju min vanliga lediga onsdag så jag skottade i 2 tim på fm för att få fram banan. Fick dra om banan på ett ställe där det det fallit ned ett stort träd. Blev även en andra omdragning vid en brant nedförsbacke där jag gjorde banan lite flackare utför då det är så halt nu.


Sedan böt jag om och körde 6*2,0 km. Gick betydligt långsammare än igår. Det var rätt ok ändå men man kunde inte lägga ned så mycket i kurvorna utan det gällde att leta fäste. Ingen hjälp av snövallarna för de brast direkt. Ganska så kul ändå idag och blev ju bra träning. Ska ju vara kallt ett tag nu så till helgen blir nog banan bättre.


Efter lunch hämtat jag barnen från skolan då blev det lite pulka och skidor med barnen tills mörkret la sig. Nu är man rätt mör!! Imorrn blir det troligen trainer eller skotta banan igen inför helgen ( om det kommit mer snö).