söndag 13 maj 2018

SJUKT NÖJD

Vårgårda swecup H40: Visste att formen var god och att jag kunde köra fort. Men blev ändå överaskad av vilket tempo Björn Österberg, Hans Mård, Tommy Evaldsson och Johan Possman satte upp i början på rejset. Det gick väldigt fort!!! Jag hade problem att följa de 2 första varven. Men tempot var nog lite väl högt för Johan tappa plötsligt snabbt. Sedan krokna Tommy något. In mot sista varvet så blev även Hans lite trött. Och plötsligt var jag 2:a. På sista varvet körde jag riktigt bra och gick ikapp Björn efter halva varvet. Gjorde ganska direkt en attack men blev omkörd igen. Provade en attack till och fick några meter utför. Björn kom ifatt en andra gång men då gjorde jag en 3e attack utför och fick de där metrarna mot upploppet. Tog nog i som jag aldrig förr gjort i spurten och lyckades vara först över målinjen. Sååå sjukt nöjd med denna vinst då jag inte trodde jag skulle vinna idag då Björn kändes så vansinnigt stark!! Och jag vet ju hur stark han är i spurten.
Väldigt kul med så jämna och tuffa rejs.