onsdag 16 maj 2018

SLALOMBACKE TRÄNING

Helt fantastiskt högsommar väder det varit de senaste dagarna. Idag var jag ledig och kunde njuta av värmen. Det blev oxå sommarens första bad på eftm tillsammans med barnen.
Men från tidig morgon till lunch var det hårt arbete som gällde. Först en sen premiär i slalombacken med backintervall. Körde 10 gånger upp och ned med tider mellan 1:54 min och 2:04 min. Det var som vanligt chock jobbigt i den backen men ack så nödvändig om man ska hålla en bra nivå uppför och bli vän med branta långa backar. Så en gång i veckan blir det backträning i den backen till Andorra. 
Efter jag tränat och pustat ut så böt jag om till arbetskläder och pilade kvisthamra bikepark Xco banan. Satte tillbaka de pilar i backen som plockades bort inför den alpina säsongen. Hann dock inte runt och kolla pilningen i skogen men såg att det saknades någon pil här och där. Var oxå ett vindfälle på ett ställe. Det får åtgärdas senare i veckan.

Blev även klippa gräset hemma och på kvällen när Irma körde backintervaller hemma så cykla Simon och jag i hemma bikeparken.

Så nu är man rätt mör! Får ladda batteriet för 2 maxade arbetsdagar på Sportringen nu och vila benen inför mjölbybiken på lördag. Ska vara fortsatt bra väder men den där heta värmen ska visst försvinna på ett tag. Det gör inte så mycket när man ändå jobbar.