lördag 23 juni 2018

DUBBELSTART !!

Midsommardagen inleddes på morgonqvisten med att snitsla upp elitebanan på kvisthamra bikepark. Fick även ägna någon halvtimme att kratta skråstigen vid toppen på kullen då stigen var rätt dålig där. Men efter krattningen så blev den som ny igen. La oxå i 2 skottkärrlass grus vid droppen  på elitebanan då det var lite sönderkört där. Sedan var det dax för rejs!!

Vi var 5 st som körde 4*3,1 km. Blev för omväxlingskull en dubbelstart då Micke Flockhart punka efter 200 meter så han fick 5 min på sig att fixa punkat sedan blev det omstart. Micke fick ta starten igen då han är klart bäst. Jag gjorde mitt bästa för att hänga med. Tappa ca 15 sek första varvet men gick på lite väl mycket på rött. Det kändes på varv 2 då man skulle klättra upp till toppen igen. Så fick släppa ytterligare ca 20 sek från första varvets tid för att inte spränga mig. Men körde sedan stabilt och riktigt bra!! Varvtiderna blev 12:08, 12:31, 12:31, 12:38 min och jag blev till sist ca 2 min efter Micke imål. 3a blev Stefan L och 4a Irmis som vurpa ut på gruset och fick rejäla skrapsår på ena knäet, 5a blev Johan N som gjorde en volt framlänges vid elite droppet och körde lite kortare. Så lite dramatik idag!!
Banan var torr, snabb och riktigt fin så rekommenderar verkligen att köra på den nu👍👌🙂

Nu är benensom spaggetti efter 2 stenhårda träningsdagar så imorrn blir det ett lugnt distans racerpass till simpnäs cafe för lite fika.