torsdag 14 juni 2018

NERVÖST OCH ÅNGESTLADDAT

Oj vad tiden går fort. Knappt man hinner med att blogga😊

Träning denna vecka har rullat på bra! Det var 5*4 min på trainern i tisdags. Inget att orda om det direkt. Det gick stabilt och bra.

I onsdags blev det träning på hemmaXc banan och banan är verkligen kanonskoj. Mycket hopp och mycket upp och ned i en avvägd flowig blandning. Bra fart i banan ändå då snittfarten ligger på ca 17 km/h. Gick bra även den träningen så nöjd med det.

Idag körde jag de där tio i slalombacken. Detta pass är det passet man fruktar mest varje vecka!! Nästan nervöst och lite ångestladdat innan man ska köra då man vet vur sjukt jobbigt det är. Men väldigt skönt då man klarat passet och det är minst en vecka innan man kör det igen😱😳😊Detta pass kör jag en gång i veckan fram till Andorra. Sen blir det inte förrän nästa år igen!! Back träningen är den bästa men sliter väldigt på kropp och knopp så därför kör jag detta pass bara från ca maj fram till det stora mästerskapet.
Dagens tio gick inte i rekordfart men det var stabilt runt ganska prick 2 min på varje. Sista på 1:54 min. Så helt ok pass och nöjd även med det.

Nu blir det jobba i 2 dagar och träningsvila för att få tillbaka lite sprutt i benen inför Örebro rejset på söndag. Den tävlingen blir göörtuff då banan mäter 3 km och har en höjdskillnad på 120 meter. Det är 40 meter mer än elitebanan på kvisthamrabikepark. Så där behöver man pigga ben för att orka. 🙂