fredag 22 juni 2018

INTE SÄMRE ÄNNU

Riktigt midsommarbusväder med +11 grader och regn på förmidagen så träningen fick bli på trainer. Passet för dagen blev backTT uppför Alpe d huez. År 2012 satte jag mitt rekord upp och höll 333 watt i snitt. Det har jag inte lyckats matcha än.
Idag körde mot förra årets bästa tid då jag höll 321 watt i snitt samt en pacer som höll 331 watt.
Lite fördel med en pacer så man inte gör ut för hårt som det är väldigt lätt att göra på tempo.
Värmde upp 5 min innan start. Sen körde jag och låg på 337 watt i början. Kändes så bra att jag fick hejda mig för att inte gasa på. Men med att tiden gick så sjönk snittet till 333 watt. Det var svinjobbigt men de sista 3,5 km fick jag i en tyngre växel och mata runt 340 watt och sista kilometern gick jag max på runt 350 watt. Helt utpumpad men så jäkla nöjd!! Watt snittet hamna på 334 watt och jag fick en ny bästa tid upp med några sek.
Så på de 6 åren det tog att slå mitt förra rekord så har jag förbättrat mig med 1 watt!! 😁 Man ska inge utvecklas för snabbt!! Får vara glad att man inte blivit sämre iallafall....än!!! 😊

Imorrn blir det mtb xc tt på kvisthamras elite bana. Trimmade stora delar av banan nu på eftm. Banan håller sig skapligt torr trotts allt regn i fm. Det suger bra i marken då det är så torrt och  även blåsten gör att det torkar fort. Kl 10:00 är det samling om någon mer vill köra sig trött👍🙂