lördag 2 juni 2018

BORLÄNGE TOUR ETAPP 1&2

Det är riktigt smockvarmt här i Borlänge. Det är ju på Borlänge tour som är här navet i hjulet denna helg. Igår var det inledande etapp 1 med 7 km tempo. Jag var laddad uti tåspettsarna och ville göra ett bra lopp. 


Fick till ett skapligt tempo men kände jag var lite för slak i benen uppför. Förstod direkt att det inte skulle räcka till mot Magnus Palmberg, Kim Eriksson och Hans Mård. De var i en klass för sig. 

Sen ca 30 sek efter var jag, Björn Österberg, Tommy Evaldsson, Jens Pettersson och Erik Greijus.

Lite besviken att tappa så mycket tid direkt första dagen men det var väl ingen överaskning att just dessa gossar skulle vara snabba här. 

Men nya tag idag på etapp 2 som var Xco, dock något kort för min del. Så det blev rätt intensivt rejs direkt då jag hade lite dåligt självförtroende och var lite för tam i starten. Men var på rulle som 8e man efter täten då en gubbe lägger sig mitt över stigen så det blev total stopp. Där tappa man täten och därefter handla det bara om att jaga ifatt!! Men jaga ifatt Magnus, Kim och Hasse är ju lättare sagt än gjort. Jag drog i jakten med Björn Österberg på rulle. Tommy Evaldsson var med ett tag men vurpa bort sig. 

Jag försökte mig på omöjligt uppdrag att jaga ifatt. Björn vänta ut mig till sista uppför. Jag var så trött att jag bara titta ned i backen!! Hade jag bara gaskat upp mig lite så hade kanske jag oxå kommit om en super trött Hasse som vi var ifatt. Jag såg inte ens Hasse. Så Magnus vinner igen före Kim. 3a blir Björn efter en stark spurt. Hasse 4a och jag 5a.
Jag försöker att vara positiv i sinnet men denna helg så är det för mycket hjärnspöken som grummlar om sinnet så det blir extra jobbigt.
Måste upp till ytan tills imoorn och försöka avsluta med stolpe in istället för stolpe ut.
Irma kör bra och ligger och fightas om 3e platsen i sin klass D40.

Jag fick äran att rulla med Simon på nybörjar rejset och rycka ut 2 gånger som mekaniker då barn tappat kedjan under rejset😊