söndag 9 november 2008

JAG ÄR BÄST

Lördagen bjöd på moln +7 grader och dimma. Ett distans pass var på schemat denna dag då Irmis ville köra söndagspasset för omväxlings skull. Strax över 4 timmar var jag ute och hann med en riktig god fika i Rimbo tillsammans med Peter L, Collin, Jesper, Hasse, Leif, Stefan P samt MR "Latina" Åke.
Söndagen bjöd på samma trista väder. Irmis körde 3,5 tim medans jag tog en långpromenad med Iza i barnvagnen. Sen tittade Izas farmor, mormor och morfar förbi på fika lagom till Irmis kom hem igen. Eftermiddagen gjorde jag klart nya 8*6 min intervall passet och sedan var det dax för veckans tuffaste pass 4*4 min 90-95%. Det gick riktigt bra och jag nådde på första 94%, andra 95%, tredje 96% och sista 95%. Klart godkänt!!! Blir 12:30 tim denna vecka. Ett mantrat har jag på bild bredvid när jag kör intervaller och har följt mig sedan jag tävlade i enduro. Har börjat snegla mer och mer på orden och innebörden de sista åren då jag kört intervaller hemma och när det gör som ondast så läser jag mitt mantra högt inom mig och jag lovar det hjälper faktiskt att nå "CLOSE TO THE EDGE":
JAG ÄR PIGG
JAG ÄR GLAD
JAG ÄR FRISK
JAG ÄR STARK
JAG ÄR BÄST
JAG ÄLSKAR MIG SJÄLV