söndag 23 november 2008

SNÖSKOTTNING SKIDOR CYCLOCROSS

Efter en veckas förkylning med vila som följd. Så var jag så pass frisk på lördagmorgonen att jag kunde delta i CKN´s CX CUP i vigelsjö. Snön hade fallit under natten och det var 13 cm snö på morgonen och snöfallet hade inte upphört. Men efter att fått skotta hela backen upp till oss pgrav att ingen vill ploga våran väg efter att bonden hastigt gått bort i våras och packat cyklar, hämtat ved lekt med Iza mm. Så var vi på plats kl 11:00. Planenligt. Men när vi var på gång ut så hade jag för första gången i min karriär glömt hjälmen. Så det blev toppluva på racet. Jag starta svagt medvetet då jag varit sjuk en vecka och visste inte hur kroppen skulle reagera. Men kroppen kändes kanon och underlaget var mitt. Så utan så mycket ansträngning under några varv var jag ikapp täten och fick helt utan ansträngning ta täten då Stefan vurpa framför mig. Väl framme tog jag det lugnt och gasa på lite omvartannat men Stefan var het och skrek på mig att inte slököra. Stefan körde bra igen och var bara 15 sek efter mig imål. Väl hemma nedanför våran backe så hade det kommit så mycket snö att det blev till att parkera bilen nere i backen och skotta hela backen igen samt sanda. 2 tim senare var vi uppe och kunde lasta av cyklarna. Pust!!!

På söndagen var det Irmis dag att få köra distans cykel men snön hade fallit mer och nu var det 22 cm snö. Så det bidde till att köra upp skidspår istället. Irmis fick göra grovjobbet då hon var först ut. 1:30 tim körde Irmis i tungsnö. Efter lunch så var det min tur att få åka lite längdskidor efter att skottat backen en 3:e gång på 2 dagar(inte bra för min rygg). Jag förlängde rundan ned mot Nodsta och där blev spåret kanon fint då det går på en fin skogsväg med träd runt om. Nästan som maskin gjort men lite mjukare. 1:50 tim var jag ute och jag räknar med grym träningsvärk imoorn. Ikväll har jag den tuffaste badminton korpen matchen mot Kippe Drake kvar att genomföra. Det mest spännande blir att ta sig dit och tillbaka. Snödjupet är 24 cm och det blåser bra nog ute.