lördag 4 april 2009

BAD SOL APRIL KEPS CUP


Efter att varit i arninge o köpt nya skor till iza så var det dax för mamsen o pappsen att cyklat keps cup i lera, rötter o stenar.
Dagens bana var förlagd vid Rösjöbadet och var i stort sett samma bana som coffee cup banan som gick för någon månad sedan. Då var banan isbetäckt och riktigt snabb då man körde med dubbdäck. Idag var det som jag tidigare nämnt lera, rötter och stenar.
En riktig trailbana eller stenig vandringsled. Var det någon som var nybörjare eller yngre förmåga som tycker det var coolt med mtb så lär de aldrig mer cykla i skogen igen. Nåja!!!
Jag var pigg i benen och sugen på cykla när jag stod på startlinjen. Jag fick en bra start och var snabbt uppe bakom Uffes rygg som låg i täten. Men märkte att Ulf var pigg idag och underlaget var hans. Jag börja tappa efter första halvavarvet då jag inte mäkta med alla hala stenar och rötter något vidare. Jag hittade ingen bra linje utan det kändes som jag körde på allt i min väg. Till sist körde jag in i en stor sten och vurpa och en täby kille körde om mig, låg bakom ett tag sedan volta han framlänges i diket ut på leråkern då gick jag om och sedan så var man ensam till mål. Ulf körde snabbare än mig hela tiden så när jag gick i mål var jag nog närmare 2 min efter honom. Ingen vidare bana idag.
Väl hemma så blev det till att börja med eferarbetet av vad leran ställt till med. Tvätta cyklarna fick Irmis göra idag medans jag badande på verandan med Iza!!! Sedan blev det DVD och godis för de vuxna hela kvällen lång tills man mådde illa av allt socker!!!