fredag 10 april 2009

IZA & BASSO

En vacker skön dag idag. En filmsnutt här ovan på efm promenad med Iza & Basso på åkern nedanför huset, vi kolla in mtb test banan lite.

Har åter igen renoverat lite mtb stigar efter avverkningen här hemma med Iza på ryggen. Lite segt då jag har lite ont i ryggen men man kan inte hålla sig att rensa lite när tillfälle ges. Jag är ju en "stig görare". Irmis körde crossen på ett 3 tim distanspass medans jag rensa.

Sen var det lunch på verandan. Eftermiddagen plantera Irmis lite tagetis på ute verandan medans jag test körde tävlingscykeln på min testbana här hemma. Har provat lite med att köra med de som alla andra har kört med i flera år. "Stance" Vätska istället för slang i däcket. Det tog ett tag innan jag fick ordning på den innan det börja funka, tänkte ge upp ca 4 gånger men till sist verkar det hålla luften.

Har provkört med det men det lutar att jag kör som vanligt med mina Irc XC däck med slang då jag mest var ute efter att jag jaga vikt men med stance så var bakhjulet 8 gram lättare och framhjulet 5 gram lättare. Känns lite för liten skillnad då jag tycker det funkat så bra med slang och man vet var gränserna går. Stance är ju inte helt punkasäkert det heller och min rutin på området är dåligt. Men jag ska träna lite med det så får man se hur det verkar hålla. Just nu så får Irmis testa hjulen på Söndag i Haninges sista keps cup. jag satte på hjulen på hennes cykel och lätta den med totalt 4 hekto. Det var grejer det.