torsdag 9 april 2009

TORVALLA GP

Idag så var det ösregn hela dagen. Det var första dåligavädret på min pappaledighet. Men dagen togs om hand ändå med att farmor var på besök så jag kunde köra lite grovsopor till soptippen, handla en hylla och hämta ett lass ved. Väl hemma så var vi tvungna att elda då det kalla vädret gjort huset svinkallt. Vakna i natt och frös -så det blev massor av varma filtar på sig. Inatt ska vi inte frysa då kaminen är het.

Iza hade lite problem med magen för andra dagen och det blev till att bära och trösta henne på efm. Hon bättre på sig men allt bärande gjorde att min rygg blev lite komprimerad och det gamla diskbrocket ömmade igen. Men på cykeln kom jag iallafall och väl på plats så var benen pigga efter 2 dagars vilande.

Torvalla LVG GP var på träningsprogrammet på kvällen och 6 st cyklister hade hittat dit och regnet hade upphört. Det blev klungkörning halva racet sedan gick jag och 2 till loss och sedan så var det bara jag och Peter L som körde de sista varven ihop. I spurten var dock Peter starkare än mig så han vann ..igen!!! Men jag är nöjd med racet och kroppen svarar bra och benen är starka. Bara ryggen blir lite bättre. Det bådar gott inför tävlingspremiären som är nästa lördag.


Vila imoorn. Sedan träningstävling "mtb" Keps cup i upplandsväsby på lördag.