torsdag 16 april 2009

SLUT SNACKAT CYKEL

Då har en hel vinter passerat. När förra säsongen sluta så tyckte man det var långt till nästa men dagarna går fort. På lördag och söndag gäller det då är det premiär... igen!!!

Försäsongen har varit ruggit bra för mig och jag har varit i god form ett bra tag och inte blivit slagen av några h-30 cyklister än. Men försäsong är försäsong, det är nu som gäller. Säsongspremiären är i Mjölby på lördag och deltävling 2 direkt nästa dag i Borensberg. Mjölby har man kört många gånger förr med blandade resultat. Ingen favorit bana för mig men jag har kört bättre och bättre på den banan då jag tränat mer LVG de senaste åren. Förra året blev jag 2:a i premiären.

Nytt iår för mig är att man har en liten dotter, det innebär (för att det ska flyta på) multisport planering. Redan några dagar innan får man börja packa och det är mycket som ska med, barnvagn, kläder, blöjor, torkpapper, barnsäng, mat, dricka, sele, regnkläder,mm. Sen ska allt det vanliga redan vara klart som cykel, racekläder för det finns inte tid eller utrymme för meka på tävlingsplats eller bara sitta och snacka cykel. Det är historia nu!!! he he he...

Nu orkar ja ginte skriva mer... blir bara nervös... ska köra lite zefaren på benen och andas ut lite!!!