söndag 12 april 2009

BERGSINTERVALLER

Strålande solig och varm vårdag idag. Iza vaknade kl 5:00 så man har verkligen utnyttjat den. Efter välling och frukost så tog Iza och jag en långpromenad i skogen och besikta lite vandringsleder här hemma i skogarna, tog bort lite nedfallna grenar sen vintern. Sen lekte vi lite på verandan innan jag böt om till cykelkläder(shorts idag igen) och rullade in till Nordråna och mötte upp Stefan. Det var dax för vårens första xc back pass. Vi körde nordråna backen från badplatsen till toppen. Den var mjuk och lite lerig här och där så det var sugande jobbigt. Här är mina tider:

2:43 min 149 maxp
2:29 min 158 maxp
2:18 min 160 maxp
2:19 min 163 maxp
2:19 min 164 maxp
2:19 min 164 maxp
2:25 min 163 maxp
2:27 min 165 maxp
2:24 min 166 maxp
2:09 min 172 maxp (vilan mellan varje intervall var ca 1:30min)

Kändes relativt lätt idag ändå men körde bara för fullt på sista intervallen. De andra körde jag för att ta mig uppför i en skaplig takt. Sedan rullade jag hemåt med Stefan som följe och vi tog ett glas saft på verandan som belöning. Totalt blev det 1:40 tim idag med en snitt puls på 113.

Efter lunch så blev det gå en runda med barnvagnen så Iza skulle få somna in i eftermiddags luren. Nu sitter jag i bara shortsen på verandan och solar, surfar, dricker bubbelvatten och läser söndagstidningen medans Iza sussar så sött framför mig och Irmis svettas på baksidan av verandan körandes 20/40 sek intervaller på trainern.