lördag 28 maj 2011

BORLÄNGE TOUR

Efter att ha världens otajmade uppladdning till Borlänge tour så ser det riktigt bra ut efter 2 dagars tävlande.
På gårdagens prolog på 2,2 km så rullade jag bara igenom etappen och fick nog inte ens syra eller blev riktigt andfådd. Jag gjorde så därför att jag är riktigt dunderförkyld. Jag fick ont i halsen på onsdag eftm som sedan la sig under torsdagen men istället så satte sig förkylningen i näsan. En riktig hattjo förkylning. Nyser, snorar och huvet dunkar. Var nära att inte ens åka till Borlänge men jag gjorde det ändå för jag vill inte tappa poäng i cupen. Tiden på prologen blev blygsamma 5:01 min och med den tiden så var jag 11a.

Idag på XC:et var jag väldigt osäker hur formen skulle vara. Fick ta nässpray inatt för att kunna sova men ingen feber eller halsont. Kändes ok på uppvärmingen. När starten gick så såg jag till att ligga med lite bättre än vanligt i toppen och jag la mig bakom Michael det första halva varvet och det kändes hur lugnt som helst. Sen blev det en liten fartökning och Peter gick om. Kände då att jag har inte det krutet i kroppen som de båda herrarna utan jag fick härifrån göra mitt eget race. Fick en liten schackning då jag inte hängde med och Erik Vrang och Christian Skoglund börja ta in. Men jag skärpte till mig och drog ifrån igen mot slutet av racet och slog dem med någon halvminut. Michael och Peter var överlägsna idag och de har nu en 2 min ledning mot mig. jag ligger på en 3e plats totalt efter min 3e plats idag och är 22 sek före Erik Vrang. Det blir ett tufft tempo imorgon. Hoppas inte kroppen tog för mycket stryk av dagens lopp och jag inte blir sämre med förkylningen. Nu ska jag vila!!!

MER BORLÄNGE TOUR LÄSNING

ALLA RESULTAT