lördag 21 maj 2011

H30 VINST I MJÖLBY


1A GT. 2a Benny Andersson. 3a Tobias Arneqvist.

En riktig kanonbana och kanonväder var det Mjölby CK bjöd på. Ska man hitta något som saknades kanske det var någon längre stigning. Hade slalombacken varit med i sin hela längd så skulle banan vara perfekt. Det var snabb men samtidigt väldigt teknisk. Passa mig kanon.

Och jag hade en bra dag och bra ben. Det enda som inte gick min väg var starten. Jag körde i H-30 klassen för dagen för att få bra matchning och lite längre race inför EM i Slovenien. Jag fick stå i 6e startled och det var inte många hundra meter innan det blev singeltrack. Första varvet så stod man mest och traila. Först på andra varvet som man kunde börja köra på. Hade varit kul och stått lite längre fram för att se om man hade hängt med lite bättre. Var ju ändå bara 2:45 efter täten i mål och då gick det i snigelfart på första varvet. Annars är jag grymt nöjd med loppet.

Ville Olsson som åkte ned med mig hade en otursdag och punka bort sig och tvingades bryta. ALLA RESULTAT HÄR

Kul oxå att se och prata med Johan Malmsten som var en av mina förebilder på 90-talet i mountainbike. Tror inte många som var i Mjölby visste hur hjävla bra han var när han var i sitt esse. Kolla bara denna resultat lista från 1998:
Cykel: Mountainbike-SM
SOLLEFTEÅ: Tempo 15 km, herrar: 1) Johan Malmsten, Skoghall, 34.05,3, 2) Dan Kullgren, do, 34.09,0, 3) Roger Persson, Falkenberg, 34.18,7.
Damer, 12 km: 1) Annica Jonsson, Västerås, 27.14,7, 2) Maria Östergren, Södertälje, 27.45,8, 3) Madeleine Lindberg, Västerås, 28.09,4.
Herrjuniorer, 12 km: 1) Gustav Larsson, Team Sunn, 24.23,0, 2) Andreas Sommarström, Hymer, 25.23,3, 3) Fredrik Kessiakoff, Stockholms-Polisen, 25.30,7.

Published with Blogger-droid v1.6.8