tisdag 3 maj 2011

SLALOMBACKENS BANA 2011

Eftersom det var så grymt trist, kallt och snöigt bakslagsväder idag så kom jag mig ej för att cykla distans. Inte många gånger jag hoppar ett pass utan anledning egentligen men det finns gränser. Efter denna tuffa vinter så palla jag inte att frysa en gång till på cykeln. Istället blev det det rensa och göra klart MTB XC banan i slalombacken. Fick ju göra om den lite så vissa delar försvunnit av delvis utbyggnad av backen så jordmassor täcker de gamla stigarna och sen så har det varit skogsaverkning på östra delen av backen så där går heller ej att cykla. Blev en något kortare bana som jag gjort något snällare då man inte klättrar upp i liftspåret utan kör den gamla downhillbanan ned istället. dock så är den ju ganska så kuperad ändå.

Annars så har farmor varit på besök samt morfar och mormor. Jag har oxå fått lekt en hel del med Iza idag som haft det lite tufft med att lillebror var på riktigt. Går bättre och bättre men just när Irma ska ge mat från bröstet är inte så populärt från Izas sida och det har varit lite hysteriska utbrott om man säger så.

Hoppas på något bättre väder imorgon då vi ska köra ett litet träningsrace på mtb banan i slalombacken.