fredag 13 maj 2011

UPPLANDSCUP MTB XCO NORRTÄLJE

Bild: Ville Olsson går imål på upplandscup i Norrtälje/slalombacken igår torsdag.

(Får skriva om inlägget idag då blogger haft server-problem och det senaste inläggen försvunnit)

Det var ett ok startfält men bedrövligt litet på Norrtäljes upplandscup race i mtb xco. Det var jag (Gunnar Töjren) sen var det Ville Olsson från Stockholm samt John Larsson och Mike Crocker från Norrtälje som körde. John och Mike körde inte hela racet som var flest varv på en timme så då var vi bara 2 st som gick imål.
Ville körde hårt de 2 första varven och jag hängde knappt med men Ville krokna lite på 3e varvet av de 8 varv som vi körde så i början av 4e varvet testa jag och göra en fartökning och fick en ca 30 sek lucka som jag sedan höll resten av loppet.
Upplanlandscup Norrtälje/slalombacken


MTB XCO 8*2,5 km
1:a Gunnar Töjren...1:00:56 tim
2:a Ville Olsson...1:01:30 tim

Mina varvtider var: 7:18, 7:24, 7:36, 7:14, 7:43, 7:44, 7:48, 8:02 min.
Blev lite tröttare och tröttare efter varv 4 kan man se :.)
Lite bedrövligt bara att det är sådant litet race intresse för upplandscup i mtb xco. Verkar vara lite för långt för Stockholmare och Uppsala bor att ta sig ända till Norrtälje.