lördag 3 mars 2012

DAGENS XC TRÄNINGSRACE VID BORG




Resultat:
1a Mickael Flockhart...1:00:05 tim
2a Gunnar Töjren...1:03:50 tim
5a Stefan Hilke...---


Super väder med strålande sol när det var dax för träningsrace på hemmaplan och hur kul som helst att det till hitta hit en hel drös riktigt vassa och trevliga mtb cyklister att race emot.
Banan var ca 4 min kort/lång så det blev till sist 15 varv på den tävlings timmen vi körde. Underlaget var mest barmark men några partier var det lite is på och barmarken blev rätt lerig under racet så det var tungt, halt och jobbigt. Riktigt bra vår träning.
Micke tog starten och jag försökte följa och det gick väl sådär. Jag hade inte den farten så han försvann medan jag kämpade på allt jag kunde. Tyckte jag körde bra på den jobbiga banan och lyckade ta andra platsen före Jesper H. Så jag är riktigt nöjd med dagens race. 

På efter middagen blev det promenad i skogen med Simon på ryggen. Därefter tog jag på mig långfärdsriskorna och gav mig ut på Frötunasjön som låg helt spegelblank. Hur fin skridsko åkning som helst.