söndag 18 mars 2012

SLALOMBACKEN XC TRÄNINGSRACE

Från vänster: Jesper, Fredrik, Stefan H, Gunnar, Johan, Ville och Aston, Micke.
Bild stulen av Jesper A. För inbördes beundran.
En del av mtbgänget på Norrtäljes träningsrace idag.
När jag som enda efterracefikare satt hos Johan N och pratade lite efterracesnack så sa vi båda att va grymt skoj att det kommer så många bra mtbare till Norrtälje och våra träningsrace. Vi i Norrtälje är inte bortskämda med det de sista 20 åren men lite att Micke F tillbringat mer tid i Roslagen och deltagit på våra träningar har nog gjort att fler fått upp ögonen över våra race och hipp faktor A ökat lite. 
Hur skoj som helst iallafall att få hit så många bra cyklister.

Dagens träningsrace var lagd av Johan N och eftersom det är mycket konstsnö kvar i slalombacken så skulle det bjudas på en enklare och inte lika fysiksbana. Efter mastervarvet konstaterades det dock att den var både tuffare och svårare än de flesta cup tävlingarna runt om i Sverige, dock lite kortare.
Upp och ned mest hela tiden, något springparti, tuff och svår utförslöpa men även slät väg och lite asfalt samt lera bjöd den komprimerade 6:30 min banan på.

Vi var 10 st startande. När starten gick så drog Micke, Ville iväg med mig och Stefan H tätt efter. Micke och Ville fick en liten lucka på ca 15 sek ut på andra varvet. Stefan H tappade lite och bildade en 3 manna klunga med Johan N och Jesper A

Jag blev ensam jagande efter Ville som tappat lite på Micke. 
Jag hade bra flyt och bra ben och gjorde allt för att jaga ifatt Ville. Men som så många gånger förr när Ville ligger före mig så är han seg att fånga in. Jag tog typ 1-2 sek per varv även fast luckan variera under varvet då vi hade våra favoritpartier-då vi var lite snabbare än den andra. På slutet av sista varvet så fick Ville stopp i den svåra utförslöpan och jag var ikapp någon sek. Men innan jag kommit ned så hade Ville några sek försprång och det var nära till mål och jag var en slagen man emellan oss.
Nu står det 1-1 mellan oss i vår. Nästa race är ju på Kepsen på lördag så bara att träna på så man blir några sekunder snabbare tills dess.
Mina varvtider från dagens race: 6:18, 6:30, 6:34, 6:32, 6:36, 6:36, 6:33, 6:33, 6:44 min

RESULTAT
flest varv på ca 60 min.

1a Micke F...57:30
2a Ville O...59:00
3a GT...59:03
4a Stefan H...1:02:00
5a Johan N...1:02:20
6a Jesper A...1:02:40
7a Johan... -1varv
8a Fredrik H... -1 varv