lördag 24 mars 2012

FULLT ÖS MEDVETSLÖS

Idag var det äntligen försäsongs premiär i mtb xc och det var nästan nästgårds som kepscup hade sitt första race för säsongen. Täby MTB var arrangörer och bjöd på en ganska så tuff LL/XC bana. Det var inte så många kurvor eller höjdmeter men det sega föret gjorde banan tung och lite, lite svårkörd. 

Jag var lite osäker om jag skulle starta idag då både jag, Irma och Simon blivit lite småförkylda i veckan. Men på morgonen så kände jag mig hyffsad pigg så jag hängde med Stefan L till kepsen.
På uppvärmningen kände jag mig pigg i benen och hitta rätt bra flyt ganska så på direkten. När starten gick så la jag mig bland de 4 främsta och efter några minuter var jag 3a och jagade Ville O som  hade fått en liten lucka tillsammans med Micke F
Micke drog ifrån Ville och jag trodde för ett ögonblick att jag skulle fånga in den lille killen men ack så fel känsla jag fick. Ville körde som tåget idag och jag fick ensam ta kampen mot målet. Micke punkade och vips så låg jag 2a i spåret efter den urstarke Ville. 


En ensam kamp idag i skogen.


Ville vann idag och jag var dryga minuten bakom. Jag kunde inte hänga med i Villes fart idag. Kände mig stark, pigg och hade bra flyt under hela loppet så inget att gnälla om.

Nu på kvällen har jag blivit mer täppt och har en eländig rethosta men det var det värt för att skita ned sig lite i skogen idag. 
Annars har det varit fullt ös medvetslös här hemma med barnen, första grillningen utomhus, mm...
Få se imorrn hur jag kan träna. Planeringen är att köra backe men får se hur jag mår imorgon.