söndag 11 mars 2012

TOMMYS MÅLGÅNG



Idag åkte hela Töjren/Grape familjen upp till Sala och Salbohed för att hälsa på familjen Olsson och få sig ett rejält träningspass i Salboheds slalombacke. Tommy hade fixat iordning en kanonfin slinga som var till 98 % barmark. Dock lite tunt med cyklister men det hade vi räknat med. Men 3 tappra blev vi iallafall. Jag, Tommy O och Gunnar Bäckgren. Så det blev bra sparring. Kom ett helt gäng mtbare strax innan start men de ville bara se oss plåga oss i slalombacken i några varv innan de försvann.

Vid 11 tiden gick starten och jag tog kommandot med en gång och tyckte jag höll ett bra tempo. Tommy hängde med i ett halvtvarv innan jag fick en liten lucka som efter första varvet ökade hela tiden. Jag fick köra i ett tryggt, kontrollerat tempo och fick en bra back och teknik träning. 1a blev jag, 2a Tommy och 3a Gunnar B.
Mina varvtider: 7:25, 7:34, 7:41, 7:41, 7:36, 7:46, 7:43, 7:39 min.

Medans vi gubbar lekte oss trötta var våra familjer nere på den stora lekplatsen i Sala - till barnens förtjusning. När vi gubbar kom hem trötta till Tommy så stod en god middag på bordet och väntade. Lyxigt!!! Efter middagen blev det lite VM-foto och film visning så man vet vad man har framför sig i september när det är dax att köra samma VM bana i Brasilien.
Tack Olssons för träningen, maten och gott sällskap!!!

Hemresan gick ok trots att vi var lite i otakt med barnens sovning. Iza skötte sig exemplariskt men Simon ville inte sitta i bilstolen så jag fick hoppa bak och underhålla Simon på alla möjliga sätt och vi klara oss ända till Rimbo innan vi var tvungna att ta en bilpaus och sträcka på benen en stund. Sista biten fick Irma hoppa bak och avleda den tråkiga bilturen för Simon. Men vi var hemma ändå vid 5-tiden. Rätt trötta efter en lång skojig dag.
Published with Blogger-droid v2.0.4