onsdag 24 april 2013

CYKELTRON

Lite kyliga vindar annars riktigt nice vårväder med sol och näst intill helt blå himmel.
Idag tar jag hand om barnen. Inte helt lätt när vi är tre starka viljor. En mini gunnar och en mini irma börjar få lika stora viljor åt helt andra saker än vad jag tänkt. Men till sist lyckades vi ena oss utomhus att kratta gräsmattan och ta bort löv och kvistar. Det funka iallafall riktigt bra ett tag. Sen var vi hungriga och jag fick öppna lunch resturangen.
Efter att serverat kungligheterna så fick jag snabbt äta en talrik fil innan det var dax för bajsblöjbyte och lunchsova för simon. Sedan svepte jag en stark, kall kopp kaffe och satte på en film åt iza och satte mig själv på spinningcykeln på verandan utomhus och brände av 20/40 sekundare två set på 15 minuter. Tog på krafterna det!! Men väldigt skönt efteråt.
Fin utsikt hade man över den vattenöverfulla sjön nedanför. Men skönt att man knappt såg någon snö kvar från min cykeltron :-D
När simon vaknar ur sin skönhetssömn ska jag ställa mig I köket och slänga ihop några goda mackor och göra lite varm choklad och locka med sig kiddsen ut I skogen på en picknick promenad. Får se hur det går ;-):-D