torsdag 18 april 2013

RISK FÖR VATTENPLANING

Man kan lugnt säga risk för vattenplaning här hemma nu. Rekord högt vatten I sjön och fortfarande forsande från dikena. Vägen till oss är delvis helt under sjöytan och att ta sig fram är inte helt lätt. Jag kom fram med cykeln men när man trampa så var halva foten under vattnet och det var verkligen svinkallt. Fötterna blev fort som isklumpar. Hoppas verkligen det är värsta vattenläget nu.

Men innan jag cyklade hem genom vattnet körde jag backintervaller I roslagskolebacken. Det bidde 10*1:30 min intervaller idag. Jag kollade ut en liten xc slinga oxå som det ska race på, på lördag kl 9:30. Blir en rätt krävande bana med mest bara upp och ned. Lite trappor är med oxå. Se bild 1.
Imorrn är det pappaledigt och födelsekalas här hemma med fru och barn.