söndag 28 april 2013

SEGER I HUSQVARNA

Andra raka segern I xc blev det idag I Husqvarna (första segern var I Bautzen I Tyskland).
En super fin och utslagsgivande bana hade ikph:arna snickrat ihop och de hade lagt ned mycket jobb på banan och det var inte mycket smuts och lera på banan trotts ganska så surmark denna tid på året. Jag körde I H30 för dagen och vi starta med elitklassen och körde samma distans 4*5km. När starten gick fick jag avancera mig fram bland elitåkarna då vi I H30 fick stå I 3e startled. Efter något varv hade jag ögonkontakt med Stefan Carlsson och Johan Andersson. Hängde med skapligt men När Johan la I en växel till försvann han. Stefan Carlsson knapra jag in på sekund efter sekund och I mål var jag ca 10 sek efter. Jag blev till sist 5a I elit om jag skulle kört I den klassen. H30 klassen vann jag :-D
Superkul XC idag och benen och kroppen funkade fint samt scott rc 600 cykeln var grym på banan. Jättenöjd med dagen! RESULTAT HÄR