måndag 8 april 2013

SCOTT MIO MTB TEAM & BAUTSEN XC

Foto  Juliane Reich 
 Det var en kanon helg nere i Tyskland trots att vädret var lika kallt som i Sverige. Efter lördagens flygresa ned till Dresden samlades SCOTT MIO MTB TEAMET för fotografering. Sedan gemensam middag och massor av prat. Sedan vidare till boendet vid Tävlingsområdet. På söndagen var det racedag. Och vädret hade gjort den coola XC banan i Bautsen riktigt skitig och hal med en hel del vatten och snö.

Foto  Juliane Reich
Jag startade i master 2 klassen (H40) och vi skulle köra 5*4 km. Jag fick ingen kanonstart och banan blev snabbt singeltrack. Tempot var lite lågt i början och svårt att komma om men jag plocka en efter en och efter ett halvt varv var jag 2a. Och i näst sista långa stigningen på varv ett så gick jag upp i täten och fick snabbt en lucka. Efter varvningen in på varv 2 hade jag bra flyt och börja sätta linjerna bra i det hala underlaget. Började komma ifatt master 1 (H30) åkare men det var bökigt att komma om då banan mest var som ett dike man körde i. Men jag plockade en efter en där oxå. Det blev ett riktigt kul och tufft race och jag vann racet med ca 1:45 min före Ronald Weser. Men de snabbaste master 1 åkarna var riktigt snabba. De två första i den klassen slog mig med nästan 3 minuter. Men 3an i den klassen hade jag kunnat matcha och fightas om en pallplats. 
Men jag är jättenöjd med racet och arrangemanget var kanon. Banan var helt suverän med backar, kurvor och drops. En riktig skoj XC bana.

Foto  Juliane Reich 
Ett av resultaten av lördagens photografering. hela teamet samlat! Jag längst bak sedan Marcus, Hana, Jamie, Elli, Director Thomas och sedan längst fram Toni. Fler bilder finns på Scott Mio Mtb Teams facebook sida.