tisdag 28 januari 2014

HALVBRA TRAINER OCH PANNLAMPS XC

Idag blev det vab med förkylda barn. Fick lite hjälp av farmor en sväng på fm så jag nunde smita in i boden och riva av special4orna på trainern. Gick sådär.
Får inte till fortiusen och tycker den går lite svajigt rent allmämt, särskilt när det börjar luta lite brantare uppför, svår att hålla jämn watt då watten fladdrar så mycket i pedalvarvet och sen har jag fortfarande problem med motorbromsen som slår till för hårt i höjningarna så det knycker till ordentligt då och då och sen ibland så slår det nästan stop. Nää!! Vet inte vad det är för fel men den gamla imagicen med elbroms visa lite glädjemätare men den gick mycket jämnare och finare. Får jag inte till det byter jag tillbaka.

På kvällen fick jag loss lite bonus träningstid så då brände jag av 5 varv på xc banan här hemma med pannlampa. Tyckte det gick jättefort i lampans sken men satte bara mittemellantider på ca 8 min per varv. Snabbaste varvet blev åt det aviga hållet på 7:46 min.