lördag 11 januari 2014

KLANDERFRITT ABSOLUTEBLACK

XX1 för shimano!!! Funkar kanon!!!

Idag körde Robban ett grusvägs TT på Nordrona i Norrtälje. Det har nu kommit några cm snö så det blev ett lite vintrigt race. Det var bara -3 grader men det blåste lite och var ganska så rå-kallt. Jag var ordentligt seg till en början av racet och hamna lite på efterkälken när Stefan L och Peter L satte upp lite fart. Jag fick verkligen bita ihop för att inte tappa dem för mycket. I mitten på racet så kunde jag pressa mig lite extra i backen och kunde gå ifatt och när jag väl var ifatt pressa jag mig lite till och kunde öka tempot så pass att jag fick en lucka men sen var krafterna slut igen, men jag kunde vinna med några sekunder före Stefan L och ca 45 sek före Peter L.

Idag körde jag på scott scale premium 27:an som jag inte kört på några veckor och jag hade lite problem med flytet på den då jag kört 26:an mycket. Men nu blir det ändring på det. Jag kommer hädanefter bara köra 27 då det är det som jag bestämt mig för att köra säsong 2014. Det blir svårt med flytet att byta hjulstorlek trotts allt, och det är finliret som blir lidande och det är det som är avgörande för flytet.

Är däremot supernöjd med AbsoluteBlack singel drevet i fram. Det funkar klanderfritt!!! Kör ju med en 34:a i fram och har 11-36 ibak. Under våren kommer AbsoluteBlack släppa en 40 klinga till bakcassetten. Man tar helt enkelt bort drev 17kugg och sätter dit 40 istället som lägsta. Då har man ett komplett drivpaket för lite uppför och som funkar med xtr trail bakväxeln. Helst skulle jag vilja plocka bort 11 kuggen då jag så sällan kör på den högsta växeln på XC. Får kolla om det går att göra på det viset :.))
Men kan verkligen rekomendera AbsoluteBlack för de som vill ha XX1 för shimano. Kanon funkar det och till bra priser oxå!!!