söndag 26 januari 2014

SNÖ XC 30+30 MIN

Hela familjen är förkylda, hostar och snorar men jag är fortfarade frisk. Har varit lite torr i halsen några kvällar men inget som brytit ut än.

Idag på fm körde jag samma pass som igår 30+30 min men innan jag börja köra så skotta jag en liten ny del så nu har banan en till liten stigning. Körde först åt det aviga hållet och körde runt 8 min per varv. Sen körde jag åt rätt håll och på det sista varvet fick jag upp farten så jag var nere på 7:15 min. Banan är så jäkla fin just nu med slätt och hårt underlag. Såå superkul cykling. Som stt backa 25 år då man körde snöspår banor på sin yamaha yz 125cc. Snöspårs enduro var attans kul och nu får man en flashback av det på tramphojen.
Körde med träningscykeln en scott scale710 som är istort sett lika utrustad som tävlingshojen, kör såklart med absoluteblack drev på den med. Utväxling 34 i fram och 11-36 i bak. Har nu cyklat ganska många pass och inget kedjehopp eller trassel alls. Så 10 poäng av 10 möjliga får absoluteblack dreven av mig hittills. Är verkligen supernöjd med drevningen.