onsdag 29 januari 2014

SJÄLVIS PÅ HELA BANAN

Tänkte lite vid läggdax igårkväll hur jag skulle kunna förändra xc banan här hemma med så lite skottande som möjligt samt att göra banan lite mer flowig. Kom på två småförändringar som jag satte i verklighet nu på fm.

Banan blev helt klart mer flowig med två småhopp till och backen mitt i gjordes lite längre. Annars lite rakare och snabbare. Helnöjd!
Körde sen 5 varv åt flow hållet och sen 2 barv åt det aviga hållet. Tiderna var runt 7:45 min. Underlaget är nästan lite för bra just nu och liknar mer hård jordbana än snöban. Skulle vara fint med ca 3-4 cm nysnö så banan skulle bli lite mer vintrig :-) och lite mer hal ;-)
Denna vinter har bjudit på otroligt stabilt väder sedan snön kom och gjort att det blivit en hel del xc träning utomhus, mer än förra året. Det är skoj!!!
I helgen kommer jag köra ett xc TT på söndag har jag tänkt. Kanske, kanske väntas det storbesök men det är lite osäkert så mer om tider och så på på fredag. På lördag har vi visning av huset så därför inget race då.