onsdag 1 januari 2014

LÖNSVIK XC TT

Start

På första dagen 2014 så var det race dax. Jag bjöd in på ett XC TT hemma hos mig. VI var 7 startande som körde flest varv på 45 min på en 6 min bana. Banan var ganska snabb trotts lite segt före. En nedfart på banan innehöll ett antal hopp man fick klippa på vägen ned, det gilla de flesta!! skojigt!!! 

Jag tog starten och fick Micke på rulle hela varvet runt. Vid varvningen körde Micke om och jag försökte haka på men Micke fick fort en liten lucka. Jag försökte hänga på lite väl länge så på varv 3 fick jag en riktigt syrachock och jag fick under ca 3 varv knappt styrfart kändes det som. 
Benen la bara av och psyket föll fritt och jag var nära att kliva av. 
Men så i slutet på varv 5 släppte det och jag kunde köra på riktigt hyggligt varv 6 och 7 igen. Lite samma feeling jag haft på trainern den sista tiden. Men jag är ändå glad att jag fick upp farten mot slutet igen och kunde samla ihop alla negativa tankar och vända de till positiv energi mot slutet. 
Micke var dock alldeles för snabb för mig och krossa mig rejält. Hann körde ifrån mig med 3.30 min.
Min tid: 44:47 min. Mina varvtider: 5:57, 6:06, 6:34, 6:56, 6:47, 6:09, 6:14 min.
Väldigt ojämna tider för att vara satta av mig. Jag brukar vara väldigt jämn i varvtider men idag gick det inte.

Låg före Micke första varvet

Stefan strax efter

Hoppaction by GT

GT i stora hoppet

Micke i stora hoppet

En bild till från första varvet. Irmis som tog lite foton idag.