torsdag 23 januari 2014

LITE TACX FORTIUS BEKYMMER

Då jag har win 8 på datorn så fick jag installera senaste programvaran för att få igång tacx fortiusen. Men med den i datorn så funkar allt perfekt. Jag var lite dumsnål först och installera basic. Men då kunde man ju förstås inte exportera filer så det blev uppgradering till avanced. Men nu är det fixat och funkar.

Men!!!

Har lite problem med motståndet tycker jag. Svårt att få jämt flyt på pedalerna men det kan jag leva med då man får träna rundtrampet för då funkardet bättre. Men mitt motstånd hugger. Det är när motorn ska justera % lutningarna som det hugger till när den jsuterar sig. Inte så kul då man har tryck på pedalerna. Blir att man väntar på hugget och inte kan köra riktigt avslappnat och vågar trycka på ordentligt...hmmm!! Någon som känner till problemet?

....Sen så var det väntat att man knappt når 400 watt. Tror jag ligger runt 300-350 watt när jag kör tex 1 minutare. Men jag har inte kört tillräckligt många pass för att veta hur jag ligger till exakt.