måndag 6 januari 2014

TRETTONDAGSRACET XC

Sovmorgon till 6:00!!!  Länge sedan man som så länge:.)) Frukost och sen vid 8 tiden så var det koka kaffe och greppa krattan, snitslarna, lasta in hojen i bilen och bege sig till campus i Norrtälje för ban fix. Snitslade banan och krattade banan på några ställen. han precis klart till strax före 10 tiden då ckn´s mtb gäng dök upp för race. Inga utsocknes dök dock upp så år 2014 blev det en intern cknfight.
Vi var 12 startande och det var länge sedan det var så många på ett xc race här på hemmaplan.
Efter mastervarvet så körde vi flest varv på 60 min.

Foto: Silvio Pereira. GT jagar Stefan på trettondagsracet 2014.
Stefan Larsson tog starten och jag haka på i ett varv. På varv 2 i långa stigningen gick jag om och sen körde jag mot klockan resten av tiden. Försökte köra så jämna tider som möjligt och det gick väl ok. Jag hade bra flyt och tryck idag men jag var aldrig riktigt pressad utan kunde köra med kontroll och det är lite lyx.
 Banan var verkligen utmanande med det korta varvet och den långa stigningen, annars var banan snabb trotts lite lerigt och blött underlag. Kul med kort varv för då gör det inget om man är ojämna utan man ser varandra runt om banan hela tiden och det känns som det är många deltagare och man har alltid en rygg att jaga. Jag vann på tiden 59:24 min.
Mina varvtider var: 5:01(+startbacke), 4:16, 4:23, 4:30, 4:29, 4:33, 4:34, 4:33, 4:31, 4:34, 4:40, 4:38, 4:37 min. 2a blev Stefan larsson och 3a John Larsson. Mer på www.ckn.nu