söndag 9 mars 2014

LITE SEGT

Efter en förmiddag med lek med barnen samt dammsuga huset en gång till innan visningen på eftm så begav jag mig iväg på mtb hojen till slalombacken för att sätta upp några pilar och snitslar. Hann även med att knäcka en spade till när jag skulle avlägsna en större sten på banan innan samlingen. Kom 8 st till start denna vårdag. Efter mastervarvet så körde vi ett TT på 45 min.
Jag fick äran att ta starten men snart körde Micke, johan och stefan om. Jag var seg uppför idag. Micke körde fort och försvan. Johan och stefsn fick jag häng på. På varv 2 släppte stefan och det blev en fight mellan mig och johan. På 5 e varvet fick jag en lucka på johan och höll den till mål.
Som sagt riktigt kämpigt för mig uppför just nu. Har ju inte träna ordentligt på 2 veckor för den srga förkylningen men annars tycker jag att tekniken satt bra och jag hade fint flyt överallt utom när det bar av uppför:-)
Fakta i siffror om dagens race för mig kommer här.
Min totaltid idag var: 53:37min. Medelpuls 167/91% och maxpulsen var maxade 180/98%. Höga pulsvärden.
Varvtider: 7:04, 6:37,6:37,6:19,6:38,6:39,6:53,6:47 min.
Höjdskillnad total 220 m.
Medeltempraturen utomhus idag under racet + 14 grader.

Efter racet plocka jag bort lite tillfälliga snitslar och pilar, mäklaren ringde mitt i detta och gav det lite sega beskedet att ingen kom på visningen...... jahaja.... inte det riktiga flowet än heller, bita ihop ett tag till då.
Nu ska jag väl kunna träna lite trainer i veckan igen iallafall så känns det nog lote bättre.