lördag 6 februari 2016

CAMPUS XC TT

Idag kördes det mtb xc tt på campus och trots lite blidväder så var banan riktigt fin. Blev en bana för dagen. Grunden var trettonddagsbanan baklänges med 3 st små extra loopar för att få det lite mer kuperat och trixigare. Banan är annars väldigt snabb i grunden. Lite isigt men mest barmark. Cykeln blev lite smutsig men inte så farligt dirty.
Det var jag, Stefan och Chippen som rejsa. Jag fick lite problem med ena pedalen som gick i 2 delar. Fick pressa in foten efter det för att pedalen skulle sitta fast. Blev lite specialkörning med det problemet men jag kom runt iallafall och fick bra träning. Både bana och rejs var riktigt skoj tyckte jag.
Cyklade till och från rejset oxå så jag fick lite motion oxå.
Foto: GT. Chippen mitt i längsta stigningen på banan..