lördag 27 februari 2016

LUNDBACKEN XC TT

Inatt har det varit ca -7-8 grader kallt och det var optimalt för att få till fin Xc körning. Idag körde vi på Stefans tränings bana bakom hans hus. Banan var i tipptopp skick. Hård, fin och snabb.
Vi var tre startande och precis som förra helgen körde vi jaktstart. Jag hade bra flyt och kände mig stark men jag körde ca 2-3 sekunder saktare per varv än förra helgen. Men blev grymt bra träning. Så nöjd med dagen.
Annars!!! Super vackert vår väder just nu så lunch på inglasade verandan. Riktigt nice!
Imorrn kör vi Xc TT hemma hos mig i Borg kl 10:00. Lovar även riktigt fin bana imorrn med.
Bare komme o köre.

Lite Strava från dagen. Finns en fil till när jag cykla till rejset i morse men den hoppa jag att lägga ut. Men en fil från dagens rejs ovan och sen en från eftm då jag såg Thomas Skog och Jonas Heningsson var ute och körde skidor på isen. Blev övertalad att hämta laggen då det var kanon före på isen med en fin hård snöyta. Perfekt för träna stakning eller skate. Jag föredrar skate så jag haka på Thomas en sväng. Men man blir bra på det man tränar så medans han staka hade jag fullsjå att haka på med mina skate skidor. Så blev bara en liten svängom på skidorna idag
men lutar åt att jag kör en svängom imorrn med efter cyklingen.