lördag 20 februari 2016

MORGON REJS

Då det varit några minusgrader under natten och var fortsatt kallt på morgonen så cykla jag till Stefan tidigt på morgonen för att hinna rejs på Stefans korta tränings Xc bana bakom huset innan det blev plusgrader igen. Banan var i superskick då den var hård och snabb. Det var många år sedan jag rejsa på den platsen men det var där allt på två hjul började, vid lundbacken i Utlunda. Från alllra första början hade de två hjulen motor men efter ett antal år så blev det utan motor. Men det är en helt annan historia.
Dagens banan var dragen på ca 20-15 år gamla banor. Riktigt skoj att rejsa på de stigarna igen och det var väldigt bra flow i banan. Det var bara Stefan och jag så vi körde jakt start med 2 min mellanrum. Sen körde vi så många varv vi hann på 60 min. Det blev 19 varv. Sedan cykling hem. En riktigt bra träningsdag.