torsdag 4 februari 2016

KVÄLLSDISTANS


Dagens träning blev att cykla till jobbet och lite bål träning. Efter jobbet så blev det kvällsdistans. 
Nu är det ljust när man slutar vid 16:00 så jag kunde köra rätt länge utan att sätta på lyset. Jag körde banvallen mot Syninge och det blev som en liten utmaning att köra så länge som möjligt utan att sätta på lyset. Jag kom ända till lohäradsvägen (40 min) innan jag skulle knäppa på lyset. Till min förfäran så ville inte huvudlyset gå igång. Har haft lite problem med sladdarna så det lyset är väl rökt nu.  Blev att köra på reserv lyset som lyser lite sämre och kortare. Så det var ju tur i oturen att jag körde så långt utan att sätta på lyset när det bidde på detta viset.
Men lyset höll hela vägen hem sån tur var. Däremot börja det skramla nedifrån hojen när man trampa på slutet av passet. Så då roa jag mig att fundera ut vad problemet kunde vara. Till en början trodde jag att det var kedjan som höll på att gå av då det knäppte men det var lite för ojämt ljud för det så då fundera jag på vevlagret, vevarmarna eller pedalerna som lät men verkade inte vara de heller. Då gissa jag på att fram drevet var löst då det blev tystare då jag pressa på lite och väl hemma i ljuset så satt drevet löst och jag hade till och med tappat en drev bult. Tur det hände på slutet. Så inte helt smärtfritt pass. Annars var det fina vägar dock lite halare än i söndags och väldigt klart så en väldigt vacker stjärnhimmel bjöd natten på.
Nu är jag rätt trött så dax för att sova!!!