torsdag 18 augusti 2016

MASTER XCO WORLD CHAMP


Jobb idag så det blev pendelcykling 30 min till jobbet på morgonen och sen 11 min bål träning. På vägen hem körde jag 30 st 20/40 sekundare i regn och blåst. Det var så sådär kul men benen var piggare ån igår så det blev ett ok pass. Imorrn blir det bara lite styrketräning på morgonen och sedan vila och ladd till Kvisthamra Bikepark xco rejset kl 10:00 på lördag.




Har luskat fram lite om xco banan i Vermiglio där master VM kommer avgöras om 2 veckor. Karta och höjdkurva på banan finns på VM hemsidan. Men man är ju ute efter hur natur och underlaget ser ut lite mera så man blir mer förbered.
Och vad jag kan se då jag studerat filmen är att det verkligen är en riktig "grisbana" höjdmässigt och jobbmässigt. Den kommer bli en grymt jobbig bana då den innehåller en rejäl stigning med både slakmota till en början för att sedan gå över till brant och även trix uppför mot slutet av stigningen.

Väl uppe blir det lite spektakulär körning över en forsande bäck och en smal bro. Utförslöpan är oxå väldigt brant och lång med en hel del rötter och stenar. Blir även körning i gräs både uppför och nedför precis som i Andorras gräs partier. Banan kommer vara grymt utslagsgivande med mer betoning på oldschool än newschool. Men jag har hört att det ska finnas ett nyare parti på banan med lite newchool så kanske blir lite byggt oxå.

Nedan 3 bilder på xco banan.





Nedan några aktuella bilder från delar av xco banan i Vermiglio.