torsdag 11 augusti 2016

POLAR BALANCE

Regn, blåsigt och riktigt kallt på fm så dagens träning blev på trainer. Jag körde lite utmanande 4*4 min efter 2 tuffa intervalldagar och då blev ju resultatet därefter. Jag var 2:30 min efter rekordet då jag blev tvungen att lätta på watten för att orka. Men jag genomförde passet och det är det viktigaste. Kan bara bli bättre efter ett sådant pass. Körde lite bål träning oxå.

Efter lunchen idag så sken det plötsligt upp och solen värmde på riktigt bra så banne mig blev det bad även idag i sjön. Har nog badat varje dag denna sommar då man varit hemma.

Har nu oxå kommit igång med polar balance vågen och förstått lite mer hur det funkar. Då man satt upp ett viktmål så anpassar sig den dagliga aktiviteten på klockan och det blir betydligt svårare att nå 100℅ med aktiviteter per dag.
Detta anpassas efter varje gång man vägt sig och jag väger mig 1 gång per dag på morgonen före frukost så ju fler dagar som går desto mer effektivt blir ska det bli. Mitt mål är 1,5 kg ned på 3 veckor och det är ett lagom mål enligt polar balance programmet. Jag har ju just nu ett bmi på 23,8 så jag är inte trådsmal direkt utan ligger i normala spannet men mer åt överviktiga hållet än underviktiga. Ger helt klart mera motivation att få mycket data feedback på sin kamp. Det där lilla extra så man orkar fortsätta.