söndag 7 augusti 2016

SRAMLIGA HOLTE DANMARK


Denna helg blev det grym bra träning på på hojen samt så blev det bra träning på att resa länge. Att köra några lopp utanför Sveriges gränser ger verkligen skäl för mödan ändå. 

Man får möta bra cyklister som man inte har så stor koll på och man får köra på grymt roliga banor som ofta har lite mer byggda hinder än i Sverige. Plus att man får anpassa sig till hur det går till i just det landet man är i. För ofta är arrangemangen lite på ett annat sätt som man är van med. Sånt är oxå bra att träna på så man inte låser in sig i en box på hur allt ska vara och se ut. Sen är ju resandet något man måste gilla och inte bli helt slut av. För resa kommer man inte ifrån om man vill utvecklas och köra bra utomlands.

Denna helg var Stefan och jag i Holte/Danmark.
Vi åkte bil i 7 tim och färja i 20 min enkel väg.  Vi var på plats vid banan på lördag eftm och jag var tränade pä banan i 2 varv. Det var en typisk Dansk bana med hård jord stig som ringlade fram genom tät bokskog. Mycket kurvor och småkuperat hela tiden. Dock ingen riktg klättring på denna bana men den sög musten ur benen ändå då den var snabb och intensiv. Två lite större drophopp men jag satte dem efter varit framme och tittat på landningen. Så banan var kanon och rolig. 

Kl 10:00 idag var det start 4*6 km för master 40.
Jag hade inga poäng i sramliga så jag fick stå i näst sista startled. Fick köra stenhårt i starten för att avancera. Men det var en bra startloop så jag kom upp till tätgruppe innan det smalna av. Låg 5:a då. 

Thomas Norup och Jens Gorm Hansen satte upp högt tempo i täten och det brast av. Jag avancera upp till 3e plats men då var täten borta. Jag körde inte riktigt bra utför till en början. På Danska banor gäller det att få med sig farten hela tiden då det är mycket upp och ned. Det är doserade kurvor och massor av små dalgångar. Tog till mitten av andra varvet innan jag våga höja farten utför och få med mig farten. Börja då ta in på Thomas. 
Hade bra flyt sedan och på sista varvet var jag nästan ifatt. Men jag kom inte närmare än 8 sek ifrån 2a platsen. Jens Gorm Hansen var i en klass för sig och vann med över 2 min över Thomas.  
Så ganska nöjd med dagens körning. Blev en grymt bra genomkörare inför master VM och riktigt nöjd med mina 2 sista varv idag.


Nu är det en 7 tim bilfärd hemåt!! Pust!! Bra resa träning får man tänka:-)